Kjøp billett på nett, det lønner seg. Vi har variable billettpriser basert hvor tidlig ute du er med din bestilling, strekning og ledig antall plasser i bussene.
Visste du at barn mellom O-3 år er GRATIS i følge med en voksen
Husk å bestille inntil 30 minutter før planlagt avgangstid fra aktuell holdeplass!
Unibuss Ekspress AS
Telefon: +47 46 87 71 66
Mandag-fredag: 08:00-16:00
e-post: lavprisekspressen@unibuss.no
PRISEKSEMPEL STUDENTBILLETT (ved kjøp på nettsiden inntil 1 time før oppsatt rutetid på holdeplass)
Oslo-Arendal fra 99,- maks 389,-
Oslo-Kristiansand fra 99,- maks 389,-
Oslo-Stavanger fra 99,- maks 439,-
Ved kjøp av billetter over telefon til support vil det tilkomme ett administrasjons honorar på 49,- pr bestilling.
PRISEKSEMPEL STUDENTBILLETT (ved kjøp på nettsiden inntil 1 time før oppsatt rutetid på holdeplass)
Oslo-Arendal fra 99,- maks 389,-
Oslo-Kristiansand fra 99,- maks 389,-
Oslo-Stavanger fra 99,- maks 439,-
Ved kjøp av billetter over telefon til support vil det tilkomme ett administrasjons honorar på 49,- pr bestilling.
Bestilte lavprisbilletter kan ikke avbestilles. Lov om angrerett gjelder ikke ved kjøp av bussbillett på Internett.
Billettene er gyldig kun med den informasjonen som er angitt på billetten.
Hos oss kan du kjøpe billett på nett, via telefon eller på bussen. Du må betale med bankkort på bussen.
Vi aksepterer følgende korttyper på bestilling fra vår nettside og på bussen:
Lavprisekspressen er kontantfri. Dette betyr at man ikke kan kjøpe billett med kontanter på bussen.
Hvis man skal betale med kontanter må man kjøpe dette på forhånd hos vårt support kontor på Alnabru i Oslo.
Kvittering blir sendt til din e-postadresse etter at du har fullført og bestillingen er godkjent.
Reglement - vilkår for transport med rutegående busstrafikk i Norge
§ 4 Billett
Rett til befordring gis ved kjøp av billett eller kort.
Billett skal løses eller kort fremvises/klippes ved påstigning, dersom det ikke er truffet særskilt ordning for betaling. Den reisende må selv kontrollere at det er mottatt riktig billett og vekslepenger.
Reklamasjon må så vidt mulig skje på stedet.
Får en reisende ikke løst billett til rett tid, skal dette gis tilkjenne overfor vognbetjeningen snarest mulig og før rutebilen forlates.
Billetten/kortet skal oppbevares under hele reisen og skal på anmodning forevises for vognbetjening eller kontrollør.
Reisende som ved kontroll ikke kan vise gyldig billett eller kort, skal betale tilleggstakst tilsvarende det dobbelte av taksten for enkeltbillett for distansen, men ikke i noe tilfelle mindre enn kr. 300.
Kort som misbrukes eller forsøkes misbrukt, inndras av vognbetjeningen eller kontrolløren mot kvittering.
Reisende som nekter å betale tilleggsavgift eller som nekter å levere fra seg kort, kan anmeldes til politiet, jfr. Straffeloven § 403.
I henhold til lov om yrkestransport med motorvogn og fartøy av 21. juni 2002 nr. 45 § 33 kan passasjerer uten gyldig billett holdes tilbake. Vilkår om å holde tilbake reisende må godkjennes konkret av Samferdselsdepartementet hva gjelder det enkelte
selskaps transportvilkår.
§ 3 Takster – refusjoner
Transportør skal benytte takstregler, herunder moderasjonsordninger, godkjent av den myndighet som Samferdselsdepartementet har fastsatt som takstmyndighet for vedkommende rute eller rutebilselskap.
Takstreglene kan også inneholde forutsetninger om refusjon for periodebilletter som ikke blir benyttet.
Opplysninger om takster og moderasjoner skal være tilgjengelig for de reisende, herunder opplysninger om refusjonsordninger og hvor man skal henvende seg om dette.